Mensen met paniekaanvallen zijn aandachtsgeil

Mensen met paniekaanvallen zijn aandachtsgeil

Ze zullen ertussen zitten, maar 99% van de mensen die paniekaanvallen hebben zullen ze niet gebruiken als manier om aandacht te krijgen. Je krijgt angst en paniekaanvallen niet zomaar en vervelender nog, je komt er niet zomaar ineens weer vanaf. Dat mensen met paniekaanvallen aandachtsgeil zijn is dus gewoon niet waar. 
Persoonlijk heb ik grote moeite gehad om het feit dat ik paniekaanvallen had te delen met anderen, het tegenovergestelde is dus eerder waar.
 

Ben ik mentaal zwak omdat ik paniekaanvallen heb?

In mijn hoofd was er steeds een stemmetje dat, naast alle paniek gedachtes riep: “zwak hoor die paniekaanvallen. Kan je niet eens omgaan met een beetje stress?” Plus de schaamte voor je mentale zwakte, maakt het niet makkelijk om je probleem even op tafel te gooien naast de bittergarnituur. 
Je wilt het, zoals veel perfectionisten doen, zelf oplossen, zonder hulp en het liefst ook nog even snel. 

Niemand om mij heen heeft paniekaanvallen

Een veel gehoorde reden om het toch maar niet te delen met vrienden en familie is ook dat niemand het verder heeft. Gek natuurlijk want 1 op de 5 Nederlandse volwassenen ervaart angstklachten. 
Niet iedereen zal paniekaanvallen hebben maar iemand met hypochondrie kent ook jouw angst voor de angst. Of iemand die hyperventilatie aanvallen heeft zal goed bekend zijn met jouw symptomen want paniekaanvallen en hyperventilatie gaan heel vaak samen. 
Ik had ‘gelukkig’ mijn moeder die ook last had van paniek en angstaanvallen en met haar kon ik wel redelijk delen wat mij overkwam. 

Delen = Helen

Wat je deelt wordt iets minder zwaar; zeker met angstklachten. Niet iedereen zal je klachten of probleem ten volste kunnen begrijpen maar elke vriend of vriendin zal zich empathisch opstellen als jij vertelt wat je ervaart en hoe heftig paniekaanvallen kunnen zijn. 
Niet iedereen zal met een oplossing komen voor je problemen of je vertellen naar de huisarts te gaan maar het delen van je probleem biedt vooral voor jou een beetje ruimte in je hoofd. Je hoeft niet langer te verbergen dat een vol restaurant je angstig maakt. 
 

Aandacht voor je paniek

Nee, paniekaanvallen krijg je dus niet omdat je aandachtsgeil bent. Het is een mentale aandoening die vaak samengaat met hyperventilatie en burnout. Eigenlijk wil jouw lichaam aandacht van jou. De oplossing voor paniekaanvallen is vaak ook niet zo snel als dat je graag zou willen. Morgen er vanaf zijn is, zeker als je veel aanvallen hebt, geen optie. Maar je kan er zeker wel vanaf komen! 
 
Burnout en paniekaanvallen
In combinatie met een burnout is het zaak om beide oorzaken aan te pakken (begin bij je huisarts!) maar heb je enkel paniekaanvallen dan kun je mijn training: stop je angst en paniekaanvallen volgen. 
Ik had zelf jarenlang paniek en angstaanvallen die mijn leven compleet op z’n kop zetten. Door heel veel te lezen, oefenen en leren ben ik van mijn paniekaanvallen afgekomen.
Wat heb jij al gedaan om je paniekaanvallen te stoppen? 

Overwin je paniekaanvallen met mijn gratis online training

Wil je jouw paniekaanvallen ook de baas worden? Schrijf je dan in voor mijn gratis training. Het kost je niets en verplicht je tot niets. Je kan gratis beginnen met werken aan je herstel en jouw toekomst vormgeven. Inschrijven kan hier: Gratis paniekaanval training.


Waarom ik paniekhulp.nl begonnen ben kan je hier lezen! 

    Jos

    >